Aynı sektörde yer alan iki
firmanın diğerinden farklı bir yer edinmesini ve ayırt edilmesini sağlayan
unsura marka kimliği denilmektedir. Marka kimliği oluşturulurken markaya
ait birleştirici ve bütünleştirici unsurlara yer verilip marka kimliği doğru
bir şekilde yansıtılmalıdır. Doğru ve uygun yansıtılmayan marka kimliği,
sonrasında marka açısından büyük sorunlar oluşturmakta; markanın farklı bir
şekilde lanse edilmesine sebebiyet vermektedir.
Bir firmanın, şirketin ya da
işletmenin üretimini veya ticaretini yapmış olduğu ürünler markalaştığı
takdirde diğerlerinin ürünlerinden ayırt edilir hale gelmektedir. Bu şekilde
ayırt edilen ve marka kimliği
edinen markaya ait ürünler ve hizmetler markaya ait bir kültür ve karakter
taşımaktadır. Bu marka kimliği altında yapılan tüm faaliyetler ve
organizasyonlar, markaya ait sorumlulukları azaltmaktan ziyade arttırmakta;
markaya daha da büyük misyonlar yüklemektedir. Bu misyonların getirmiş olduğu
yükümlülükleri yerine tam manasıyla getiremeyen her marka, günün birinde izini
kaybettirmekte; bir daha ismi hatırlanamayacak şekilde piyasadan çekilmek
zorunda kalmaktadır. Böylesine bir zorlu duruma düşmemek için marka kimliğini
kurumsal bir hüviyet gibi hassas bir şekilde taşımak gerekmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder